been thinking

Nu tänker jag dela med mig av några av mina väääldigt många tankar.
Har ni tänkt på hur jävla mycket folk lägger sig i ens liv? nu låter det igen som att jag klagar på alla människor, och ser mig själv som felfri, men nejnej, kan verkligen påstå att jag gör exakt samma fel. Men varför inte försöka ändra på sig liksom?
Till exempel; någon gillar en viss musikstil/klädstil, det ska alltid finnas människor som kommenterar det man tycker om. Varför inte bara acceptera att alla gillar olika saker?
Sen är det en till sak jag stör mig på. Vaaaad som än händer i ens liv, kommer ut till allmänheten på något vis. Det ska alltid bli så jäkla mycket snack om t.ex han gillar henne, hon gillar honom. Hon gjorde så, hon bråkar med honom/henne, blablablaaaa , vi människor har helt enkelt för ointressanta liv, så vi lägger onödig energi på andras. Det har hänt mig maaassoooor med gånger, och jag slår vad om att jag har gjort samma saker själv. Men jag ska börja tänka på de där jäkla ordspråket som alla snackar om. "Behandla andra så som du själv vill bli behandlad." eller om de ens är ett ordspråk xd men jaja.
Sen slutligeeeen, människor som nervärderar andra utan att ens känna dom. DET är en sak jag inte gör längre, för det gjorde jag förut. Rykten finns vart man än vänder sig. Exempel: man träffar nya människor och någon säger; "men gud, hon är helt störd, värsta retarden, snacka inte med henne!"
Hade jag fortfarande varit som för något år sen, hade jag gjort som den personen sa, jag var helt enkelt för feg för att våga ta reda på sanningen själv, så jag lyssnade på andras åsikter.
Det är bland de dummaste man kan göra, dom människorna som nedvärderar andra genom andras åsikter , utan att ens känna dom, förlorar såå mycket på det. Ni är fega. Jag var feg. Och jag ska ändra på mig.
True or not?




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR