am I right?

Det är inte ofta jag tillåter mig själv att skriva av mig här på bloggen, för hur många tycker egentligen om att lyssna på andras gnäll osv..? men sen så kom jag att tänka på att det här trots allt är min blogg, och jag har rätt till att skriva vad jag vill. Fortfarande är jag lite skeptisk mot det. För vad hjälper det egentligen? visst man får tömma alla tankar man har inom sig, men människor kommer då alltid att se en som en såkallad "attention whore" , för alla människor har fördomar.
En av mina största svagheter jag har är att jag är så jäkla lättlurad, och då snackar jag inte om alla gångerna som min kära vän Nicole (!) brukar skrämma skiten ur mig och lura i mig saker. Utan jag snackar om alla gångerna människor har fått mig att tro på saker om mig själv och andra runt omkring mig. Och som sen har visat sig varit helt falska. Jag har så många svagheter att jag inte ens orkar se mina bra sidor, för alla människor har bra och dåliga sidor, det kan man inte neka till. Jag har förlorat människor runt omkring mig pga hur jag har förändrats, och jag tror inte ens dom själva märker det, det skrämmer mig. För när man sitter där och kollar tillbaka på gamla filmer och bilder så minns man hur jäkla bra allting var en gång i tiden, och hur mycket man vill att den tiden ska komma tillbaka. Man börjar inse vilka misstag man har gjort, och man inser också att det krävs mycket för att få en andra chans. Med detta menar jag inte att jag lever världens hemskaste liv, utan nästan tvärtom. Mitt liv har haft stora nedgångar, men jag har också haft så grymt många underbara stunder, och livet är inte slut på ett långt tag. Men det finns säkert fler människor som förstår hur jag känner och tänker. Vissa förstår verkligen inte och undrar vilket liv jag har som sitter och skriver värsta inlägget. Men människor måste börja fatta att bara för att deras liv kanske har varit underbart så länge dom har levt, så finns det andra som kanske inte har haft det fullt så underbart som dom hela livet? Visst, våra problem kanske inte mäter sig med människor som svälter i olika länder och fattiga människor som dör ute på gatan för att dom inte har tillräckligt med pengar. Men det är ändå våra problem, och dom är stora för oss. Man kan inte bara blunda för allt det dåliga hela tiden. Ibland måste det finnas någon man kan lita på som sitter och lyssnar på allt man har inom sig, som kan acceptera en för den man är, oavsett vad som händer. Just nu är jag så sjukt glad över alla underbara människor jag har runt omkring mig, men jag känner mig också jäkligt sviken av vissa. Jag vet också att det finns människor som har fördomar om mig, som ser mig på ett helt annat sett än hur jag egentligen är. Och det är så det är. För vart man än vänder sig i livet, så kommer det alltid finnas folk som ser ner på en.
Egentligen har jag ingen aning om vart jag ville komma med dethär, men någonting kanske jag sa rätt?

Tumblr_lwtajptev01r0agmso1_500_large

Amine

Tyckte att du sa helt rätt! Det är dina tankar och ingen bestämmer över dom.



Skriv precis vad du vill i din blogg, alla andra gör de så varför ska inte du ha samma rätt liksom? :o



Ha de bäst nu!

Puuss <333333

Jessie

#words

du har helt rätt, håller oxå med Amine om at såklart du får skriva vad du vill på din blogg?



+ att jag hoppas du vet att jag alltid finns för dej, kommer aldrig lämna dej. slå en signal så kommer jag inom 1 sekund :)



saknar dej, måste ses snaaaaart. messa när du är hemma dudeeee :) xx



puss & kram skumbanand <3




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR