Ang. gymnasium

Åherre, de är mindre än 1 vecka kvar tills 9orna i min skola (och från flera andra skolor) åker på gymnasiemässan i Älvsjö. Jag måste säga att jag är så sjukt nervös inför gymnasiet. Allting kommer förändras. Jag är så sjukt van vid min klass eftersom att vi gått tillsammans i snart 3 år. Alla känner varandra mer eller mindre. Man är så trygg, man vet vart allt ligger, man vet vilka lärarna och eleverna är osv. 
Eftersom att jag inte kommer börja på Vallentuna Gymnasium och troligen inte på något gymnasium i Täby så blir allt så mycket läskigare, fast ändå spännande. 
Detta är inget jag tagit upp tidigare på bloggen, men min familj har en liten plan på att flytta härifrån när jag börjar gymnasiet. Herregud. Vad händer? samtidigt som jag aldrig varit tröttare på Vallentuna så har jag faktiskt bott här i snart 15 år. I samma område, på samma gata, i samma hus. Menmen, vi får se det från den ljusa sidan, de vänner som verkligen vill ha mig i deras liv (och som jag verkligen vill ha i mitt liv) kommer jag att hålla kontakten med. Vi kommer ju fortfarande bo kvar i Stockholm. Sen är det ju inte säkert att vi flyttar heller. 
Men tillbaka till gymnasiet. Jag får typ panik. Vilken linje ska man välja? Vilka gymnasier ska man söka till? Kommer jag komma in på det gymnasiet jag vill? 
PANIIIK.
 
 




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR