Thoughts

 Idag såg jag en bild på facebook, det stod "Gilla om du tycker att vi ska få lön för att gå i skolan". Bilden hade väääääldigt många likes, and I don't get it. Visst, jag tycker verkligen inte om skolan, och att plugga är bland det värsta jag vet. Men tänk ett steg längre. Vad skulle vi vara om vi inte fick gå i skolan? Ingenting. Och det är väl ändå bättre än bäst att vi dessutom får gå i skolan gratis? Utan skolan lär vi oss saker ändå, men verkligen inte lika mycket som vi lär oss nu, när vi går i skolan. Har man inte gått i grundskolan har man ingen behörighet till gymnasiet. Utan gymnasiet blir det sen svårt att komma in på en högskola (om man nu vill utbilda sig den vägen) Men iaf, utan skolan får vi inga jobb i framtiden, och utan jobb, inga pengar. Så skolan är jävligt bra ändå. Om man tänker så alltså. Sen kan jag komma på hundratals dåliga saker med skolan också, men för en gångs skull kan jag vara lite positiv liksom. 
 
Har jag rätt eller fel?




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR